Lato to przez wielu sezon uznawany za ogórkowy, czyli taki, w którym mniej się dzieje – klienci nie kupują, my – przedsiębiorcy – nie mamy motywacji, żeby dużo pracować.  I faktycznie tak może być, chociaż to nie znaczy, że to co dzieje się w twojej firmie musi zwalniać. W dzisiejszym odcinku zajmiemy się tym, jak przetrwać wakacje, a raczej, jak możesz zwolnić bez poczucia, że biznes się zatrzymał, i to nawet jeśli jesteś soloprzedsiębiorcą.

Z odcinka dowiesz się też, jak można przygotować swoją firmę na takie momenty, w których praca niekoniecznie jest możliwa – takie, które totalnie wycinają nas biznesu i nie mamy siły ani ochoty dużo pracować. Co można w tym czasie zrobić albo co można zrobić wcześniej, żeby się przygotować, pod warunkiem że nie są to niezapowiedziane zmiany.

To nie jest czas, w którym nic się nie dzieje

Dla osób, które pracują z innymi firmami, na przykład dla tłumaczy, copywriterów, edukatorów, twórców stron internetowych, sezon urlopowy to bardzo dobry czas. Klienci, którzy nie mieli przestrzeni na dodatkowe zadania, nadrabiają w wakacje. Dlatego nie zawsze warto zwalniać. Pomyśl, co ty możesz zaoferować klientom, żeby pomóc im rozwiązać jakiś ich problem w tym okresie, albo jak możesz przygotować ich do tego, co będzie się działo jesienią.

Małe biznesy latem chętnie przerabiają kursy, zastanawiają się nad tworzeniem treści, odświeżeniem strony internetowej itd. To jest okres w roku, który warto w ten sposób wykorzystać.

Dla ciebie to również dobry moment, żeby wreszcie się zatrzymać w swoim biznesie ale ciągle o nim pamiętać, czyli to idealny czas na wszystkie możliwe optymalizacje, rozkminy dotyczące tego jak firma może działać lepiej. Właśnie dlatego, że nie bombardują nas ze wszystkich stron komunikaty o nowych produktach, które możemy kupić.

Poprawki i udoskonalenia

Przenieś uwagę z tego CO NASTĘPNEGO MOGĘ WYPRODUKOWAĆ na CO MOGĘ POPRAWIĆ W TYM, CO JUŻ MAM. Nazywam to postawą detektywa, a nie twórcy. Wakacje to dobry czas, żeby przyjrzeć się temu, co w naszym biznesie działa, a co nie.

Możesz przygotować prosty proces podjęcia współpracy z tobą. Zacznij od zautomatyzowania (wreszcie!) sposobu, w jaki ludzie zapisują się, kiedy chcą skorzystać z twoich usług. Niech to będą maksymalnie 3 kroki. Ułatw klientowi dotarcie do siebie tak bardzo jak to tylko możliwe!

Wakacje to bardzo dobry czas na reklamę

Biznes, który masz teraz, jest rezultatem tego, co robiłeś w ostatnich miesiącach. To dobry moment na górę lejka marketingowego, czyli na pracę z poszerzaniem świadomości odbiorców. To czas na reklamę ale nie taką, która prowadzi bezpośrednio do sprzedaży ale do bezpłatnych konsultacji z tobą, lead magnetu, darmowego webinaru. Pomyśl strategicznie, co będzie ci potrzebne za trzy miesiące i już teraz spróbuj przyciągnąć do tego ludzi.  

Pamiętaj, że artykuły, które napiszesz teraz na blogu, umocnią się w wyszukiwarkach i będą na ciebie pracowały we wrześniu. A jeśli nie masz ochoty tworzyć nowych treści, to przypominam ci o recyklingu, który może doskonale się sprawdzić. Zastanów się, czy są takie kanały i działania marketingowe, które mogą zwiększyć ci zasięg już teraz. Przyda się to, gdy po wakacjach będziesz intensyfikować sprzedaż swoich produktów. Wtedy będziesz dla klientów pierwszym wyborem.

👉 Wspomniane w odcinku

👉 Sprawdź też:

Niektóre linki to linki afiliacyjne, co oznacza, że jeśli dokonasz zakupu, otrzymam prowizję. Zawsze polecam tylko sprawdzone i lubiane przeze mnie produkty.

Słuchaj Life Geek Show na:


Life Geek Show to podcast o zarządzaniu czasem i firmą dla soloprenerów i właścicieli małych biznesów. Rozmawiam z inspirującymi gośćmi o tym, jak pracują i myślą, mówię o satysfakcjonującej pracy, mądrej organizacji i zmienianiu świata. Prowadzi Natalia Dołżycka.