Chcesz poświęcać mniej czasu na pracę, a mieć tyle samo (albo i więcej) pieniędzy? Nie wiesz od czego zacząć i w jakim pójść kierunku? Dzisiejszy odcinek jest dla tych, którzy są już zmęczeni pracą dla klientów, myślą o większym wejściu w online, ale jeszcze nie wiedzą, jak to zrobić.

👉 W odcinku:

  • Czym różni się biznes z przypadku od zaplanowanego?
  • Jakie najważniejsze filary budują stabilną firmę?
  • Jak twoje wyobrażenie o firmie zmienia jej kształt?
  • Co warto zrobić, by firmę projektować, a nie tylko w niej pracować

👉 Skalowanie vs. Wzrost 

Zacznijmy od tego, czym różni się skalowanie od wzrostu, bo ważne żeby tego nie mylić. Skalowanie nie oznacza budowania imperium. Moja firma i te o prowadzeniu których uczę, mają być małe, ale mają maksymalnie wykorzystywać swoje zasoby i wszystkie możliwości, które daje nam Internet i skalowalne produkty.

  • Skalowanie polega na zwiększaniu przychodów przy niewielkim zwiększaniu kosztów i czasu. To wzrost efektywności i zysków bez proporcjonalnego zwiększania zasobów. Pracujemy z tym, co mamy – nie musimy wprowadzać wielkich zmian w procesach czy organizacji firmy.
  • Wzrost to dodawanie nowych produktów, usług, lokalizacji czy rynków. Jego celem jest zwiększenie wielkości i zasięgu firmy, często dzięki inwestycjom i zwiększaniu zasobów. Wiąże się z ryzykiem związanym z inwestowaniem w nowe obszary i zwykle pociąga za sobą zmiany organizacyjne.

Po jednej stronie mamy koszty – czas, pieniądze, ludzi. Po drugiej nasz zysk.  Im więcej zainwestujemy, zatrudnimy współpracowników, stworzymy produktów, tym szybciej firma będzie wzrastać i zwiększać przychody. A w skalowaniu chodzi o to, żeby zysk rósł przy niewielkim zwiększeniu kosztów.

👉 Co zrobić, by skalować biznes?

Przygotowanie się do skalowania i praca nad skalowaniem wymagają czasu. Ale ten czas jest zainwestowany a nie stracony.

O czym musimy pamiętać:

  • Wybór niszy – żeby skalować musisz wiedzieć, jaki biznes prowadzisz i dla kogo ten biznes prowadzisz. Poznać potrzeby klientów i tworzyć ofertę, która będzie dla nich jak najbardziej pomocna.
  • Wdrożenie systemów – automatyzowanie i standaryzowanie procesów pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu.
  • Myślenie i działanie jak CEO – nie tylko praca w biznesie ale i nad biznesem, ustalenie strategii, celów i podejmowanie działań dążących do ich realizacji zamiast chaosu i gonienia jedynie za „bieżączką”.
  • Standaryzowanie usług ­– zapewnia spójność i to, że wszyscy klienci skorzystają z usług tej samej jakości.
  • Skalowalna oferta lub model biznesowy – skupienie na maksymalnym wykorzystaniu posiadanych zasobów.
  • Tworzenie oferty, która zaspokaja różne potrzeby klientów. Przemyślana drabina produktów sprawia że klienci korzystają z kolejnych (np. bardziej zaawansowanych czy rozbudowanych) propozycji od tego samego twórcy.

👉 4 sposoby na skalowanie w biznesie online

  • Model jeden do wielu – świadczenie usług jednocześnie wielu klientom.
    • grupy mentoringowe
    • warsztaty
    • mastermindy
    • programy subskrybcyjne
  • Edukacja jako produkt – przekazywanie wiedzy w formie gotowych produktów, z których może skorzystać duża grupa klientów.
    • e-booki
    • kursy
    • książki
    • digital assets
  • Współpracownicy do określonych projektów – możemy elastycznie dostosowywać swoje zasoby do zmieniających się potrzeb biznesowych, bez konieczności zatrudniania na stałe dużych zespołów.
  • Model agencji mediowej – to podejście koncentruje się na tworzeniu wartościowych treści, ich dystrybucję w starannie dobranych do potrzeb klientów kanałach (np. blog, podcast, YouTube) i monetyzację poprzez różne strategie.
    • sponsoring
    • afiliacje
    • współprace reklamowe

👉 Wspomniane w odcinku

👉 Sprawdź też

👉 Formularz do CEO Hour


Natalia, chcę wystąpić w podcaście i porozmawiać o mojej firmie!

Niektóre linki to linki afiliacyjne, co oznacza, że jeśli dokonasz zakupu, otrzymam prowizję. Zawsze polecam tylko sprawdzone i lubiane przeze mnie produkty.

Słuchaj Od freelancera do CEO na:


Od freelancera do CEO uczy soloprzedsiębiorców, jak budować stabilny, skalowalny i dochodowy biznes jednoosobowy – bez poświęcania mu całego czasu. Rozmawiam z inspirującymi gośćmi, którzy zamiast biznesowego wzrostu wybrali stabilizację i spokój, mówię o strategiach, dzięki którym przestaniesz tylko pracować w swojej firmie, a zaczniesz nią zarządzać – jak CEO.