Chcesz uporządkować swój biznes, a boisz się za to zabrać? Myślisz, że układanie procedur i procesów wymaga wiele wysiłku i zabiera mnóstwo czasu? Zapraszam do dzisiejszego odcinka, w którym poznasz 9 szybkich tipów na organizację w twoim biznesie – takich, które możesz wdrożyć jeszcze w tym tygodniu i od razu cieszyć się z efektów.
Zorganizuj pocztę
- Nie traktuj poczty jak listy zadań. Ustal kiedy będziesz odbierać i odpowiadać na maile. Nie musisz co chwilę zaglądać do skrzynki. Jeśli korzystasz z Gmaila, sprawdź opcję „Zaplanuj wysłanie”.
- Używaj autorespondera. Informuj w nim klientów, kiedy odbierasz maile. Odpowiedz w nim na najczęściej pojawiające się pytania. Skieruj do miejsc, w których klienci mogą lepiej poznać to, czym się zajmujesz – do bloga czy podcastu.
Zorganizuj komunikację i pracę z klientami
- Przygotuj FAQ, czyli listę najczęściej zadawanych przez klientów pytań i odpowiedzi na nie. Dobrze przygotowana i aktualizowana strona FAQ z łatwym dostępem (możesz do niej linkować np. w autoresponderze czy automatycznym potwierdzeniu zamówienia) zaoszczędzi mnóstwo twojego czasu.
- Używaj narzędzia do organizacji spotkań, takiego jak np. Calendly czy Zencal
- Stwórz szablon strony o współpracy i udostępniaj ją nowym klientom.
- Przygotuj ankietę z prośbą o feedback i wysyłaj wszystkim lub wybranym klientom.
Zorganizuj treści
- Swipe file – stwórz miejsce, w którym będziesz zbierać inspiracje do swoich treści.
- Zrób listę wydarzeń, rocznic, świąt ważnych dla twojej firmy i przygotuj posty na te okazje.
Zorganizuj dokumenty i pracę
- Spisz w jednym pliku wszystkie stałe wydatki i linki do związanych z nimi dokumentów, faktur, stron itp. To ułatwi ci przygotowanie rozliczeń albo wysyłanie dokumentów do księgowości.
- Nawet jeśli dziś nie chcesz albo nie możesz z kimś współpracować, to wybierając narzędzie do zarządzania projektami, pamiętaj, żeby to, na które się zdecydujesz, pozwalało ci w przyszłości dołączyć kolejne osoby. Ja od kilku lat korzystam i chwalę ClickUp, bez którego nie wyobrażam sobie dobrej organizacji pracy w moim biznesie.
Sprawdź też: Procedury w biznesie – czym są i czy warto je tworzyć?
👉Wspomniane:
- Od chaosu do organizacji – zapisz się na darmowy warsztat
- Planuj jak CEO
- FAQ CEO lab
- Google Workspace
- ClickUp
👉 Sprawdź też:
- Blog – 24 tricki i wskazówki jak korzystać z Kalendarza Google
- Podcast – Jak nie bać się prosić o feedback swoich klientów (i ulepszać swoje produkty)? [#051]
- Procedury w biznesie – czym są i czy warto je tworzyć?
👉Formularz do CEO Hour
Natalia, chcę wystąpić w podcaście i porozmawiać o mojej firmie!
Niektóre linki to linki afiliacyjne, co oznacza, że jeśli dokonasz zakupu, otrzymam prowizję. Zawsze polecam tylko sprawdzone i lubiane przeze mnie produkty.
Słuchaj Od freelancera do CEO na: