Chcesz uporządkować swój biznes, a boisz się za to zabrać? Myślisz, że układanie procedur i procesów wymaga wiele wysiłku i zabiera mnóstwo czasu? Zapraszam do dzisiejszego odcinka, w którym poznasz 9 szybkich tipów na organizację w twoim biznesie – takich, które możesz wdrożyć jeszcze w tym tygodniu i od razu cieszyć się z efektów.

Zorganizuj pocztę

  • Nie traktuj poczty jak listy zadań. Ustal kiedy będziesz odbierać i odpowiadać na maile. Nie musisz co chwilę zaglądać do skrzynki. Jeśli korzystasz z Gmaila, sprawdź opcję „Zaplanuj wysłanie”.
  • Używaj autorespondera. Informuj w nim klientów, kiedy odbierasz maile. Odpowiedz w nim na najczęściej pojawiające się pytania. Skieruj do miejsc, w których klienci mogą lepiej poznać to, czym się zajmujesz – do bloga czy podcastu.

Zorganizuj komunikację i pracę z klientami

  • Przygotuj FAQ, czyli listę najczęściej zadawanych przez klientów pytań i odpowiedzi na nie. Dobrze przygotowana i aktualizowana strona FAQ z łatwym dostępem (możesz do niej linkować np. w autoresponderze czy automatycznym potwierdzeniu zamówienia) zaoszczędzi mnóstwo twojego czasu.
  • Używaj narzędzia do organizacji spotkań, takiego jak np. Calendly czy Zencal
  • Stwórz szablon strony o współpracy i udostępniaj ją nowym klientom.
  • Przygotuj ankietę z prośbą o feedback i wysyłaj wszystkim lub wybranym klientom.

Zorganizuj treści

  • Swipe file – stwórz miejsce, w którym będziesz zbierać inspiracje do swoich treści.
  • Zrób listę wydarzeń, rocznic, świąt ważnych dla twojej firmy i przygotuj posty na te okazje.

Zorganizuj dokumenty i pracę

  • Spisz w jednym pliku wszystkie stałe wydatki i linki do związanych z nimi dokumentów, faktur, stron itp. To ułatwi ci przygotowanie rozliczeń albo wysyłanie dokumentów do księgowości.
  • Nawet jeśli dziś nie chcesz albo nie możesz z kimś współpracować, to wybierając narzędzie do zarządzania projektami, pamiętaj, żeby to, na które się zdecydujesz, pozwalało ci w przyszłości dołączyć kolejne osoby. Ja od kilku lat korzystam i chwalę ClickUp, bez którego nie wyobrażam sobie dobrej organizacji pracy w moim biznesie.

Sprawdź też: Procedury w biznesie – czym są i czy warto je tworzyć?

👉Wspomniane:

👉 Sprawdź też:

👉Formularz do CEO Hour

Natalia, chcę wystąpić w podcaście i porozmawiać o mojej firmie!

Niektóre linki to linki afiliacyjne, co oznacza, że jeśli dokonasz zakupu, otrzymam prowizję. Zawsze polecam tylko sprawdzone i lubiane przeze mnie produkty.

Słuchaj Od freelancera do CEO na: